Çağrı Merkezi
Çağrı Merkezi Nedir?
Çağrı merkezi veya çağrı merkezleri birçok sayıda soruyu telefon kullanarak almak ya da iletmek için tercih edilen merkezi ofislerdir. Çağrı merkezi tüketicilerden gelen bilgi taleplerini karşılamakta ve ona göre çözüm üretmektedir. Çağrı merkezlerine gelen bilgi talepleri bir şirket tarafından yönetilmektedir.
Son yıllarda teknolojinin gelişmesi ile de çağrı merkezi sistemleri oldukça gelişmiş durumdadır. Ülkemizde de oldukça talep gören çağrı merkezi yönetim sistemi her geçen gün kendini yenilemekte ve kullanıcılara büyük imkanlar sağlamaktadır.
Çağrı merkezi sistemlerine kurum ya da kuruluşların temasta oldukları müşterileri ile başta telefon olmak üzere e-mail, faks ve web gibi sistemleri kullanarak iletişimlerini sağladıkları insan kaynakları, yazılım, donanım ve iş akışlarından oluşan iletişim merkezleri adını verebiliriz.
İşletmelerin yaptığı yatırımların başında çağrı merkezi santral sistemleri gelmektedir. Bunun en büyük sebebi ise bu sistemin işletme ve müşteriler arasında iletişimi sağlamasıdır. İşletmeler ve müşterileri arasında sağlıklı bir çağrı merkezi desteği olması her iki taraf içinde oldukça önemli etkenlerden biridir. Bu sayede ilişkiler güçlenmekte ve müşterilerin mutlu olması sağlanmaktadır.
Bunun dışında memnun olan müşteri firma ile uzun süreli çalışmaya devam etmekte ve istikrar sağlanabilmektedir. Kısacası çağrı merkezleri firmaların müşterilerine online olarak hızlı bir şekilde hizmet vermesini sağlayan sistematik destek sağlayıcı sistemlerdir.
Çağrı Merkezi Sistemleri Nasıl Çalışır?
Çağrı merkezi sistemlerinin çalışma prensibine bakacak olursak öncelikle bu merkezler fazla sayıda çağrı merkezi çalışanı bulunmaktadır. Çağrı merkezi çalışanlarının başında da onları yöneten ve taktik veren liderler bulunmaktadır. Buna ek olarak sistem ve lideri yöneten bir de yönetici yer almaktadır. Bu sistemlerde kullanılan yazılımlar sayesinde bilgilerinize ulaşılmakta ve verilen hizmetle ilgili olarak ihtiyaç duyulan her türlü konuda çağrı merkezi çalışanları arayan müşterilere yardımcı olmaktadır.
Çağrı merkezi sistemleri genel olarak müşteriler ile iletişime geçme ya da telefon ile yapılan satışlara yenilerini ekleyerek satışı arttırma ya da müşterilerin yapmış olduğu şikayetlere çözüm bulma amacı ile başlarında yöneticilerin olduğu ve birçok çağrı merkezi çalışanının yer aldığı merkezlerdir.
Bu sistemlerde öncelikle çağrı merkezine ulaşabilmeniz için Türkiye’de yaygın olarak 444 ile başlayan ya da 0800 iletişim numaralarını aramanız gerekmektedir. Sonrasında ise çağrınızı karşılayan çağrı merkezi çalışanı kullandığı mikrofonlu çağrı merkezi kulaklığı ve bilgisayarı sayesinde sorun ya da sıkıntınızı çözmek adına sizlere yardımcı olmaktadır.
Çağrı Merkezi Kullanım Alanı Nedir?
Bu sistemler kullanım alanı bakımından oldukça geniş kapsamlı bir alana sahiptirler. Geniş bir fonksiyona sahip olmaları sebebi ile birçok alana hizmet sunmaktadır. Son yıllarda çağrı merkezi arama sistemleri firmalar tarafından yoğun bir ilgi ile karşılaşmaktadır. Yapılan yatırımların başında gelen çağrı merkezi yönetim sistemi müşteri memnuniyeti için oldukça önemli olduğu için özenli bir şekilde işletilmesi büyük önem taşımaktadır.
Çağrı merkezleri sistemleri iki gruba ayrılmaktadır. Bunlar Outbound ve İnbound çağrı merkezleridir. İşletmeler kullanıldıkları çağrı merkezi sistemleri ile müşteriler iyi bir iletişim kurabilmekte ve arz talebe göre hareket edilebilmektedir. Bu sayede firmalar gelirlerini artırabilmekte ve eksik olan yanları çözebilmektedirler.
Çağrı merkezlerinin kullanım alanlarını aşağıda maddeler halinde bulabilirsiniz:
- Hastane Çağrı Merkezi
- Sanal Ofis Çağrı Merkezleri
- Otel Çağrı Merkezleri
- Turizm Acentası Çağrı Merkezi
- Banka Çağrı Merkezleri
- Teknik Destek Veren Firmalara Özel Çağrı Merkezleri
- Telemarketing Outbound Çağrı Merkezleri
- Telemarketing İnbound Çağrı Merkezleri
Çağrı merkezi sistemleri fiyatlarına bakacak olursak bu sistemler sundukları hizmete göre fiyatlandırılmaktadır. Her kurumun ve kuruluşun ihtiyaç duyduğu sistemsel özellikler farklılık gösterebileceği için fiyatlarda bu doğrultuda değişiklik göstermektedir.